ELÄMÄNI TÄHTIHETKET

Kea oli tehnyt ihanan haasteen, joka on pakko toteuttaa itsekin. Homman nimi on tämä: 12. asiaa, jotka tulevat ensimmäisenä mieleeni, kun ajattelen hetkiä, jolloin on ollut poikkeuksellisen paljon ilon ja jännityksen perhosia vatsassa. Näistä osaan liittyy tosi vahvasti kans joku biisi niin laitoin nekin tonne sekaan kyseisen jutun kohdalle.

1. Se päivä kun Toni tuli kotiin. Olin onnesta soikeana enkä voinut lopettaa hymyilemistä. Toni oli niin paljon pienempi kuin olin kuvitellut ja silkkisen pehmeä. Se kiipesi heti ensimmäisenä syliin ja sitten ihmetteli mihin se oli oikein tuotu. Ensimmäisellä lenkillä se halusi vaan syliin koko ajan ja silittelinkin sitä ihan koko päivän yötä myöten.

mökstouni
toni3

2. Rakastan Italiaa ja tähän listalle pääsee ehdottomasti erikoismainintana matka Italiaan 16-vuotiaana mun silloisen poikaystävän luokse. Oli kevät ja mä olin nopeiden kouluvaihtojen seurauksena korviani myöten rakastunut tummaan Italiaanoon, joka sitten pyysikin mut perheensä luokse lomalle. Mä sitten lähdin yksin Milanoon, josta Matteo haki mut Pisaan. Reilun viikon vietin unelmien lomaa Italiassa. Matteolla oli punkbändi jonka keikoilla käytiin yhdessä, näin kaikki Pisan parhaat levykaupat nähtävyyksistä puhumattakaan, kuunneltiin tuntikaupalla Italialaista punkkia ja rokkia, käytiin meren rannalla syömässä jäätelöä ja viiletettiin skootterilla joka paikkaan ja syötiin taivaallisia safkoja Matteon äidin tekeminä. Koko reissu oli niin uskomaton, että välillä itsekin mietin oliko se edes totta. Valitettavasti digikamerat oli tuolloin vasta tulleet eikä mulla tietenkään sellaista ollut matkalla mukana. Reissusta siis ei ole muistona kuin rakkauskirjeet ja omat muistot.

Shandon - Sesto Senso ja Viola (Shandonin kaikki levyt hommattiin mulle ja kuuntelin niitä koko ajan, ne on myös ainoita levyjä mitä oon säästäny. Albumin Not so happy to be sad  kansista myös löytyi ranteissani olevat linnut.)

3. Muutto omaan kotiin itsenäistyminen ja intia. Muutin vähän ennen kuin täytin 18 pois kotoa ja oma koti oli mulle ensimmäistä kertaa elämässä sellainen paikka missä sain olla rauhassa. Paikka missä sain olla oma itseni ja määrätä itse tekemisistäni. Muistan sen hetken kun jäin yksin kotiini ja tuijotin vaan ympärilleni kun samaa aikaa teki mieli vaan huutaa jes. Ostin siinä samassa liput Intiaan kyselemättä keltään ja lähdinkin sinne puolen vuoden päästä muutosta. Tarkoitus oli olla pidempäänkin kiertämässä, mutta loukkaantumisen vuoksi jouduin tulemaan takaisin. Intiassa muistan kun oltiin haettu tatuoinnit, maattiin meidän bungalowin ulkopuolella sellaisilla patjoilla ja tuijotettiin väärinpäin olevaa tähtitaivasta Annin kanssa. Oltiin ihan fiiliksissä siitä miten vapaita oltiin, vapaita tekemään mitä tahansa. Sillon todella oli sellanen fiilis, että vain taivas on rajana ja meillä on koko elämä edessä ja me voidaan tehdä siitä just sellanen kuin halutaan. Intiassa koettiin myös kuumotuksia, verta ja testattiin niitä omia rajoja. Se syksy olikin muuttoineen ja Intian reissuineen todellinen käännekohta mun elämässä, kaikkine iloineen ja suruineen.

Ritarikunta - Pää täynnä tyhjää (Tästä tulee aina yksi kesä mieleen ja mun oma eka kämppä, kuunneltiin tätä Hanskin kaa ihan sikana)

häät
nostalgia9
blogi8

4. Yksi elämäni onnellisimpia hetkiä oli myös ensimmäinen muutto nykyään jo entisen poikaystävän kanssa yhteiseen kotiin. Se oli ihanaa ja vaikka kaikki lopulta menikin ihan päin seiniä niin muistan kuinka onnellinen olin silloin. Kämppä oli täydellinen ja kaikki ne tavarat joita molemmat oli tuonu omasta kodista siellä seassa ne mitä yhdessä oltiin hankittu. Lopulta se onni kuitenkin särkyi ja kämppä täyttyi pelkällä pahalla ololla. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että joskus siellä oli silloisen elämäni onnellisimmat hetket.

random1
twins2

5. Harrastaminen BMX:n parissa on myös tarjonnut elämäni parhaimpia hetkiä. Toinen toistaan hienompiin ihmisiin tutustumisen lisäksi kaikki parhaat tapahtumat ja juhlat ovat aina liittyneet jotenkin pyöräilyyn. On vietetty pitkiä vkloppuja Lahdessa, pyöräilty Helsingin öisiä katuja, nautittu aurinkoa kaapelitehtaalla, bailattu ilman paitoja (en minä mutta muut), Turussa on ollut hulluimmat jatkot, Viroon on tehty alkuvuodesta parhaimmat reissut ja teininä pyöräily pelasti kaiken. Vaikka pyörä onkin ollut lähinnä muistona vain kellarissa useiden vuosien ajan niin monia upeita ihmisiä on jäänyt ja vieläkin on yhtä mahtavaa käydä pyörätapahtumissa. Se noissa kundeissa on hienoa, että ei haittaa vaikka ei vuoteen olisi ketään nähnyt niin aina meininki on sama kuin ennenkin ja juttua voi jatkaa ihan kuin päivääkään ei olisi mennyt. Pyöräilyä jaksaa myös aina vaan vuosi toisensa jälkeen fiilistellä vaikka ei itse ajakaan.

Onyx - Slam harder (Tää on niin Lahti ja niiden aikojen teemabiisi monien muiden räppimeininkien lisäksi)

Chromeo - Needy Girl (tää muistuttaa turusta, lähdin bileistä aiemmin Jerelle nukkumaan mutta keskellä yötä oli pakko soittaa vähän tätä)

6. Ja kun nyt harrastuksiin päästiin niin olihan toi koko viime kesä ihan älytön. Lonkkari, skedehommat ja kaikki se mitä viime kesään kuului niiden osalta. En muista milloin olisin viimeksi saanut niin järjetöntä vauhdin huumaa, kuin laskiessani jotain 40-50 kilsan tuntivauhtia mäkeä laudan ja renkaiden päällä. Se meidän leffa, kaikki uudet naispuoliset ystävät (kerrankin niitäkin) ja reissut aulangolle. En ole ikinä aikaisemmin odottanut niin kuumeisesti kesää kuin tänä vuonna, koska kaipuu asfaltille on kova.

Friendly Fires - Love Sick ( tästä tuli virallisen epävirallinen lonkkaribiisi, koska soitettiin tätä täydellisen rullailupäivän jälkeen kun oltiin lähössä tyttöjen kanssa ulos. Muistan kun hypittiin, naurettiin ja tanssittiin Kean luona tätä biisiä.)

xIMG_8632
sl3
k13
Untitled-1
8030055507_964d67c407_b

Vika kuva:  Maria Baranova

7. Moskovan kuukauden vaihto oli myös uskomaton kokemus. Mulla ei ollut mitään odotuksia sen suhteen, koska en rehellisesti tiennyt yhtään mitä Venäjältä voi odottaa. Tavallaan sain iskun suoraa vasten kasvoja kun naapurimaa tuntui siltä kuin olisi matkustanut toiselle puolelle maapalloa kaikkien asioiden ollessa jotenkin niin vääristyneitä ja erilailla kuin Suomessa. Mutta kuitenkin se avasi samalla mun silmiä monille asioille omassa elämässä ja asumisesta Suomessa. Ja olihan siellä kaikkia ihan älyttömän siistejäkin juttuja. Treffasin sellasen kundin kanssa joka puhui pelkästään Venäjää ja se vei mut paikalliseen bmx-kauppaan sekä keisarin rakkaalleen rakentaman palatsin puistoon joka oli kuin suoraa jostain disneyn rakkausleffasta kaarisiltoineen ja suihkulähteineen. Moskovan metro on myös yksi siisteimpiä asioita mitä olen nähnyt, se on ihan tajuttoman kokoinen ja metroasemat on upeampia kuin useimmat kirkot missä olen käynyt. Täynnä patsaita, kullattuja koristeluja, kattomaalauksia, mosaiikkitöitä, kristallikruunuja, lasimaalauksia ja kaikkea ihan älytöntä. Sen lisäksi ihmisten määrä maan alla vetää todella hiljaiseksi, jos vahingossakaan lähdet väärään suuntaan niin takaisin ei ole paluuta, koska ihmisvirta on niin tiivis ettei auta kuin kulkea mukana.

Evil Stöö & Asa - Venäjälle Linkkejä (Ensinnäkin olin ekaa kertaa yksin metrossa matkalla tapaamaan mun uusia ystäviä ja mun ipodi oli suflella, seison aivan täyteen pakatussa vaunussa ja tää biisi rupee soimaan. Repeilin siellä metrossa ääneen kun kuuntelin Moskovassa venäjälle linkkejä juuri kun olin menossa tapaamaan uusia venäläisiä ystäviäni hahahah naurattaa se tilanne edelleen.)

punainentoriikirkot
yö2
mockba

8. Pääsin ensimmäistä kertaa Sveitsin alpeille laskemaan Hillan kanssa joitain vuosia sitten ja saavuttiin paikalle päivällä, mutta niin sakean sumun aikaan ettei nähty yhtään millaisessa paikassa oltiin. Pakko oli päästä kuitenkin laskemaan heti ja käytiinkin vähän koittamassa onnea rinteissä, meininki oli kuitenkin todella kuumottavaa kun oli täysin tuntemattomat rinteet ja sumun takia ei nähnyt juuri ollenkaan mihin laski. Siinä katosi myös käsitys siitä miten maa menee kun ei enää tiennyt että onko tasamaalla vai jyrkällä kun ei nähnyt mitään. Luovutettiin ja mentiin kämpille hengailemaan ja odottamaan seuraavaa päivää. Fiilis oli kyllä aika sanoinkuvaamaton kun aamulla herättiin ja kaikki ne vuoret ympäröi meitä. Se oli niin kaunis näky, että hihkuttiin innosta varmaan joku tunti siinä meidän partsilla. Se on se näky minkä tulevaisuudessa haluisin nähdä mun ikkunasta kun herään.

Alppisetit
profiilikuva7

9. No kuten tuolla aikaisemmin on tullut ilmi niin rakastan Italiaa, oon käynyt siellä 9 kertaa ja haluaisin todella paljon sinne vaihtoon tai ylipäätään asumaan joskus. Siellä monet muutkin kuin 2. kohdassa mainittu reissu ovat olleet elämäni tähtihetkiä, tuoreimpana muistissa nyt kuitenkin matka Venetsiaan. Olen reissannut Italian päästä päähän ja käynyt melkein kaikissa kaupungeissa missä ns. pitääkin käydä. Venetsiassa en kuitenkaan ollut ikinä käynyt ja siitä oli tullut jo jonkun asteinen haaveilun kohde, poikaystäväni olikin sitten kuunnellut mun juttuja ja vei mut syntymäpäivälahjaksi sinne. Melkein kaikki sano mulle, että älä sitten odota liikoja ja että tuun varmasti pettymään jne. mutta toisin kävi. Kun saavuttiin Venetsiaan otettiin ensimmäinen vaporetto kohti Lidon saarta ja kaikeksi onneksemme se sattui kulkemaan koko Venetsian läpi. Ihan tajutonta, jotenkin meri ja kaikki se arkkitehtuuri oli ihan henkeäsalpaavaa, en pystyny muuta kuin seisomaan sanattomana hymy korvissa. Aivan ihana ja jos vaan mahdollista niin Venetsia oli jopa upeampi kuin millaiseksi olin sen kuvitellut.

xIMG_4999
xIMG_5437

10. Ja pakkohan tähän on laittaa nyt tuo Mexiconkin matka, koska olihan sekin nyt ihan älytön ja sellainen monen haaveen toteuminen. Siitä nyt oonkin tarinoinut teille vaikka kuinka ja se on varmaan tuoreessa muistissa useammalla teistä, mutta kyllä se hetki kun istuin sen maya-temppelin huipulla oli yksi hienoimpia. Ikimuistoinen reissu tämäkin ja ehdottomasti elämän tähtihetkiä.

Ellie Goulding - The Writer ( Tajusin että meidän kämpän wifi riittää rannalle niin johan rupes spotify laulamaan, tätä kuuntelin monta kertaa ja muutenkin levyä miltä kyseinen biisi löytyy.)

Karri Koira ft. Ruudolf & Heikki Kuula - Ei tarkoittaa ei (Karri Koiran levy oli myös tehokkaassa kuuntelussa ja se sopi kyllä täydellisesti rannalla makoiluun.)

xIMG_9098
xIMG_9304
xIMG_0520

11. Sitten tulee vähän ehkä epämääräinen tähtihetki tai ainakin sellainen mitä hirveän moni ei todennäköisesti ymmärrä, mutta itse muistan tän kuin eilisen. Seurustelin joskus yhden todella ihanan kundin kanssa ja se kävikin sitten tekemässä mun synttäreiden kunniaksi graffitin yhteen paikkaan. Jo pelkästään se oli upeinta ikinä, mutta sen lisäksi tilasin aikoinaan bassoa ja siellä se sitten komeili katutaideaukeemalla se mulle omistettu graffa. En meinannu ensin edes uskoa silmiäni ja koko homma tuli ihan täysin puskista, kyllä siinä oli aikamoinen fiilis kun joku tekee kaikkien nähtäville jotain mulle omistettua ja sitten sen vielä näkee koko Suomi lehdestä. Ihan älytöntä.

Looptroop - Bandit Queen (Looptroop kuuluu todella vahvasti noihin aikoihin ja kuulostaa kyllä tosi hyvältä pitkästä aikaa)

Promoe - These Walls Don't Lie (Oltiin Promoen uudenvuoden keikalla vuonna nakki oliskohan ollu 2004 ja se oli yksi parhaita keikkoja missä oon ollut.)

suvilahti6
Suvilahti
pääsiäispupu9

12. Tähtihetkiä on tarjonnut myös bloggaaminen niin pinnalliselta kuin se nyt kuulostaakaan. Tää on tarjonnut mulle ihan tajuttomia mahdollisuuksia, reissuja ja ennen kaikkea oon kehittyny paljon kuvaajana ja kirjoittamisessa. Oon myös tutustunu muihin upeisiin bloggaajiin, ihmisiin joita itse arvostan ja kunnioitan hurjasti. Oon saanu teistä lukijoista hirveästi motivaatiota tehdä tätä ja iloa huonompina päivinä. Muistan valehtelematta jokaisen tyypin, joka on tullut sanomaan mulle kadulla tai kaupassa, että "hei mä luen sun blogia", koska se on joka kerta tuntunut yhtä uskomattomalta. En koskaan kelannut, että näin monia kiinnostaisi mun jutut tai kuvat, mutta olen ehdottomasti kiitollinen teistä kaikista.

DTLA6

Kiitos teille lukijoille, kiitos ihanille ihmisille mun elämässä ja kiitos elämä. Tätä oli ihana tehdä ja varmasti palaan lukemaan tätä niinä hetkinä kun elämä päättää potkia päähän. Suosittelen kaikkia listaamaan omia elämän tähtihetkiä niin huomaa ettei tää elo olekaan yhtään hassumpaa. Haastan teidät kertomaan edes yhden tähtihetken kommenttiboksiin niin voidaan kaikki iloita niistä!