VIIMEINEN VIIKKO EUROOPASSA - ON THE ROAD

Päätin jatkaa nyt kotosalta loppuun tämän reissun päivittäisen reitin jakamisen niin saa hyvän kokonaiskuvan reissusta.Alkureissun päivät ja reitin löydät täältä. Keskireissun taas täältä.

PÄIVÄ19: Matka jatkui Slovenialaiselta viinitilalta kohti pohjoista ja Triglavin kansallispuistoa. Olin listannut itselleni paikkoja mihin on pakko päästä ja Soca-joki oli listan kärkipäässä. Ajettiin siis suoraa Socan varrelle ja sitä pitkin pujoteltiin vuorten välistä Soca Campille asti mihin jäätiin yöksi. Oltiin hyvissä ajoin perillä ja käytiin tehtiin pieni kävelyretki lähimaastoihin.

slovenia
soca

PÄIVÄ20: Syötiin aamiaista ensin joella auton pakattuamme. Ajoimme Socaa ylöspäin Trentaan, matkalla pysähdeltiin ja käveltiin lenkkejä. Jatkettiin vuorten yli 1000 metrin nousu autolla, jonka huipulla ihmeteltiin aikamme maisemia. Matka jatkui ja ajoimme Lake Bohinjille jonne jäätiin yöksi.

Processed with VSCO with c7 preset Processed with VSCO with c7 preset
slovenia

PÄIVÄ21: Lake Bohinjlla vaihdettiin majapaikkaa leirinnästä Hostelliin, josta vuokrattiin kanootti. Lähdettiin puolen päivän aikaan melomaan pitkin järveä ja vietettiinkin koko päivä järvellä meloen, riippumatossa pötkötellen ja uiden.

lake Bohinj

PÄIVÄ22: Aamiaisen jälkeen pakattiin taas kamat ja ajettiin Itävaltaan, suuntana meillä oli Hallstat. Päästiin perille ja leirintäalueita tiedustellessa tuli ilmi, että ne maksoivat yli 50 euroa yöltä ja molemmissa omistajat olivat niin tökeröitä ja epäkohteliaita, että meillä meni täysin fiilikset. Jatkettiin matkaa Pohjoiseen ja löydettiin kiva järven rannalla oleva leirintäalue mihin jäätiin.

ítävalta
itävalta

PÄIVÄ23: Suunnattiin Itävallasta kohti Tsekkejä, kierreltiin ensin parissakin eri paikassa, mutta lopulta päädyttiin matkaamaan Prahan vieressä olevalle maailman symppiksimmälle leirintäalueelle.

PÄIVÄ24: Prahasta ajoimme pohjoiseen Bohemian Switzerlandiin, jossa käytiin ensin pienellä päiväretkellä ja suunniteltiin seuraavaa päivää. Otettiin leirintä jonkun matkan päästä ja otettiin päivä iisisti.

PÄIVÄ25: Lähdettiin vaeltelemaan pitkin Bohemian Switzerlandia ja mentiin ensin katsomaan Euroopan suurinta kivikaarta, siitä jatkettiin pitkin metsiä alas laaksoon ja Tsekkiläiseen kanjoniin, jossa matkailtiin pitkin vesistöä veneellä ja jalan. Illalla jatkettiin Saksan puolelle leiriytymään.

Processed with VSCO with m5 preset Processed with VSCO with m5 preset

PÄIVÄ26: Aamulla herättiin puoli viideltä ja lähdettiin Saxon Switzerlandiin, halusin nähdä Bastein sillan auringon noustessa ja herääminen kannatta. Saatiin koko silta lähes yksinomaan meille ja valo oli aivan täydellinen. Aamun jälkeen otettiin todella pitkä ajo koko Puolan läpi Liettuaan, sillä alkoi iskeä reissuväsy ja koti-ikävä.

Processed with VSCO with e1 preset Processed with VSCO with e1 preset
saxon

PÄIVÄ27: Oltiin päästy lähelle Klaipedaa, josta mennään lautalla yli kuurinkynnäkselle ja palkittiin itsemme shoppailemalla kenkiä ostoskeskuksessa aamupäivästä. Siitä otettiinkin lautta Kuurin Kynnäkselle, jota pitkin ajettiin ihan Venäjän rajalle asti. Jätettiin auto leirintää ja lähdettiin tutkimaan paikkoja jalan. Pienen sateen jälkeen aurinkokin tuli pilvien takaa ja vietettiin ihana ilta loputtomalla hiekkarannalla auringon laskiessa.

kuurinkynnäs
kuurin kynnäs

PÄIVÄ28: Aamulla käytiin vielä pyörimässä ympäristössä hiekkasärkillä, jonka jälkeen jatkettiin matkaa kohti kotia. Ajettiin pitkä pätkä Liettuaa ja Latviaa, mutta iltaa kohden jäätiinkin yöksi meren rannalle. Tehtiin nuotiolla ruokaa ja suunniteltiin seuraavaa päivää.

latvia

PÄIVÄ29: Latviasta matka jatkui rannikkoa pitkin Viroon ja Rummuun. Rummussa kierreltiin aikamme ympäriinsä, mutta ilman ollessa todella kylmä hylättiin ajatus uimisesta tai leiriytymisestä kokonaan ja jatkettiinkin matkaa rannikolle Virolaiselle luonnonsuojelualueelle. Saatiin oikein oma keittokatos ja otettiin koko ilo irti viimeisestä illasta.

viro

PÄIVÄ30: Aamulla aikaisin ylös ja kohti Tallinnaa. Otettiin laiva kotia kohti puoli viikkoa alkuperäistä suunnitelmaa aikaisemmin ja oli ihana palata kotiin!